Všeobecné podmínky

Tyto Všeobecné obchodní podmínky se vztahují na poskytování digitálních mýtných produktů společností DMC digital Maut Consulting GmbH. Vydavatelem produktu mýtného v České republice je Státní fond dopravní infrastruktury, zkráceně SFDI (dále jen "vydavatel"). Pořízením mýtného produktu vzniká mezi uživatelem služby (dále jen "zákazník") a Emitentem samostatný právní vztah. Pro tento právní vztah platí Všeobecné obchodní podmínky Vydavatele (https://edalnice.cz/wp-content/uploads/EN_Payment_conditions.pdf).

 

1. Poskytovatel služby

(1) Společnost DMC digital Maut Consulting GmbH (dále jen "poskytovatel služeb") je německou společností poskytující služby se sídlem na adrese Hohenstaufenring 62, 50674 Kolín nad Rýnem. Ředitelem je André Khreiche.

(2) Dodavatel služeb zpřístupňuje zákazníkovi online rezervační platformu na URL adrese digitale-vignette-online.cz (dále jen "Mýtný obchod"), přes kterou může zákazník zakoupit mýtný produkt od Emitenta.

 

2. Rozsah použití

Tyto Všeobecné obchodní podmínky se v příslušném platném znění uplatňují na všechny objednávky, které zákazníci zadávají prostřednictvím Mýtného obchodu. Jiné obchodní podmínky se na využívání služby nevztahují. Pokud byla mezi poskytovatelem služby a zákazníkem uzavřena individuální smluvní ujednání, mají tato přednost.

 

3. Uzavření smlouvy

(1) Zobrazení zpoplatněných produktů v Toll Shopu poskytovatele služeb představuje nezávaznou výzvu zákazníkovi k podání nabídky, tj. objednávky. V rámci objednávky musí zákazník zadat požadovaný produkt mýtného, požadovanou dobu platnosti, typ vozidla a opakovaně zadat registrační značku a zvolit způsob platby. Až kliknutím na tlačítko "Objednat nyní" zákazník odešle nabídku.

(2) Nabídku přijme poskytovatel služeb odesláním písemného potvrzení objednávky.

 

4. Obsah služby

(1) Nabídnutá služba zahrnuje zprostředkování a vyřízení registrace mýtného produktu. Provozovatel služby vystupuje vůči Emitentovi výhradně jako oprávněný zprostředkovatel jménem zákazníka.

(2) Po objednání zákazníka a přijetí platby poskytovatelem služeb je registrační značka spolu se zvoleným produktem mýtného, obdobím platnosti a typem vozidla zaregistrována v systému vydavatele jménem a na účet zákazníka. Dodavatel služeb se rovněž postará o úhradu poplatků za objednaný produkt mýtného vydavateli. Na vyžádání jsou zákazníkovi poskytnuty doklady (faktura a potvrzení o registraci) od vydavatele.

(3) K registraci obvykle dochází během několika minut a bez čekacích lhůt. Nicméně registraci během několika minut nelze vždy zaručit z důvodu mnoha (vnějších) ovlivňujících faktorů.

 

5 Poplatek za službu

Za zajištění mýtného obchodu, jeho zprostředkování a vyřízení registrace účtuje poskytovatel služeb zákazníkovi servisní poplatek. Jeho výše závisí na zvoleném mýtném produktu a je zákazníkovi sdělena v procesu objednávání i v informacích pro spotřebitele.

 

6. Potvrzení registrace

(1) Registraci obdrží zákazník po obdržení potvrzení o registraci. Až poté je registrace dokončena, závazky poskytovatele služeb jsou splněny a zákazník se stává držitelem mýtného produktu individuálně sestaveného během procesu objednávky.

(2) Koupí mýtného produktu vzniká právní vztah mezi zákazníkem a vydavatelem. Reklamaci vyplývající ze samotného mýtného produktu lze uplatnit pouze vůči Vydavateli, nikoliv vůči poskytovateli služeb, který zajišťuje výhradně zprostředkování a vyřízení registrace. Viz Všeobecné obchodní podmínky Emitenta (https://edalnice.cz/wp-content/uploads/EN_Payment_conditions.pdf).

(3) Jestliže zákazník jezdí po zpoplatněných komunikacích, přičemž neobdržel potvrzení o registraci, nebo poté, co obdržel potvrzení o registraci, jezdí po zpoplatněných komunikacích, na které se nevztahuje zvolený mýtný produkt, a tudíž obdrží jednu nebo více pokut za případné neoprávněné užívání zpoplatněných komunikací, nebudou tyto pokuty hrazeny poskytovatelem služeb.

(4) V případě nepřijetí potvrzení o registraci je uživatel služby povinen kontaktovat zákaznickou podporu.

 

7. Povinnosti zákazníka

(1) Za správné zadání údajů v procesu objednávky, zejména za výběr mýtného produktu, doby platnosti a typu vozidla, jakož i za zadání registrační značky, odpovídá zákazník. Za špatné zadání neodpovídá poskytovatel služby.

(2) Aby se zamezilo náhodnému nesprávnému zadání, musí zákazník během procesu objednávání zadat SPZ opakovaně. Zákazník musí před dokončením objednávky aktivně potvrdit správnost SPZ do 15 minut. Pokud SPZ neodpovídají skutečnosti, má zákazník možnost provést změnu. Neprovede-li zákazník potvrzení nebo případně změnu registračních značek do 15 minut, systém zpravidla potvrdí registrační značky, které zákazník dříve zadal, a registrace se provede. Na automatické potvrzení registračních značek není nárok.

(3) Pokud by i přes výše uvedená opatření, která mají zabránit takové chybě, došlo k chybnému zadání SPZ, lze SPZ změnit pouze v rámci podmínek stanovených vydavatelem.

(4) Dojde-li k zaplacení nebo potvrzení SPZ v jiný den, než je zvolené datum zahájení produktu, bude služba provedena v nejbližším možném termínu. Klient bere na vědomí, že přihlášení jeho registračních značek nelze provést zpětně.

 

8. Ceny a termíny splatnosti

(1) Všechny uvedené ceny v mýtném obchodě poskytovatele služeb jsou hrubé ceny v eurech, které jsou splatné při uzavření smlouvy ze strany zákazníka. Tyto ceny se skládají z pevných poplatků za mýtné produkty vydavatele a poplatku za služby poskytovatele služeb. Skladba celkové ceny je jmenovitě uvedena zákazníkovi v informacích pro spotřebitele, přičemž její potvrzení musí být potvrzeno kliknutím na zaškrtávací políčko před dokončením procesu objednávky.

(2) Speciální ustanovení pro Rakousko: Z důvodu zvláštních právních předpisů podléhají služby poskytovatele služeb v Rakousku DPH za služby související s produkty Emitenta pro Rakousko. Proto je na fakturách vztahujících se k produktům vystaveným v Rakousku uvedena rakouská DPH, nikoliv německá DPH.

 

9. Právo na odvolání

Pokud jste spotřebitelem ve smyslu § 13 BGB (německého občanského zákoníku), platí následující pravidla pro odstoupení od smlouvy.

(1) Právo na odstoupení od smlouvy: Právo odstoupit od této smlouvy máte do čtrnácti (14) dnů bez udání důvodu. Doba pro odstoupení od smlouvy je čtrnáct dní ode dne uzavření smlouvy.

Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy informovat nás, společnost DMC digital Maut Consulting GmbH, Hohenstaufenring 62, 50674 Kolín nad Rýnem, info@digitale-vignette-online.cz, a to formou jasného prohlášení (např. dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem). Je možné použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který však není povinný.

Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačí, když své sdělení týkající se uplatnění práva na odstoupení od smlouvy odešlete před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

(2) Důsledky odstoupení od smlouvy: Pokud od této smlouvy účinně odstoupíte, pak vám vrátíme všechny platby, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na doručení (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících z toho, že jste si zvolili jiný typ doručení než námi nabízené nejlevnější standardní doručení). Refundaci ze strany společnosti DMC digital Maut Consulting GmbH provedeme neprodleně, nejdéle však do čtrnácti dnů poté, co obdržíme oznámení o vašem odvolání této smlouvy, a to prostřednictvím stejného platebního prostředku, který jste použili při původní transakci, pokud jste se výslovně nedohodli jinak. V důsledku takového vrácení vám v žádném případě nevzniknou žádné poplatky.

(3) Náhrada hodnoty: V případě, že jste požádali o zahájení poskytování služeb během lhůty pro odstoupení od smlouvy, je nutné, abyste nám zaplatili přiměřenou částku, jež odpovídá části služeb, které již byly poskytnuty do okamžiku, v němž jste nás informovali o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy s ohledem na tuto smlouvu, ve srovnání s plným rozsahem služeb uvedeným ve smlouvě. Při výpočtu náhradní hodnoty se vychází z poměrné části ceny služby a uplynulé doby platnosti, a to bankovní metodou (každý měsíc se počítá jako 30 dní, každý rok jako 360 dní).

- Konec storno podmínek -

(4) Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy: Není předepsáno použití vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy. Přejete-li si odstoupit od smlouvy pomocí tohoto formuláře, vyplňte jej a zašlete zpět.

DMC Digital Maut Consulting GmbH, Hohenstaufenring 62, 50674 Kolín nad Rýnem.

Já/my (*) tímto odvolávám/odvoláváme uzavřenou smlouvu (*) o poskytování následující služby (číslo objednávky*).

Objednána dne (*)/přijata dne (*)-

Jméno uživatele služby

Adresa uživatele služby

Podpis uživatele služby ( pouze pokud je sděleno v papírové podobě)

Datum

(*) Nehodící se škrtněte

Pro případ neautorizovaného vrácení platby uživatelem služby, např. zahájením sporu s poskytovatelem platby, obdrží uživatel služby upomínku, která obsahuje následující poplatky od příslušných poskytovatelů plateb: Mollie (zahrnuje poskytovatele plateb Giropay, Sofort, iDEAL, EPS, Transfer, Klarna) 5 €, Stripe (kreditní karta) 15 €, Paypal 5 €.

 

Speciální služby

10. Ochrana při odstoupení od smlouvy

(1) V případě, že si zákazník jako počáteční datum platnosti svého mýtného produktu nezvolí den, kdy je uvedena do provozu registrace, ale datum v budoucnu, má možnost kliknutím na nepředvolené zaškrtávací políčko přidat k mýtnému produktu " Ochrana při odstoupení od smlouvy". Zahrnuje bezplatnou možnost zrušení, změny registrační značky a změny doby platnosti až 30 minut před zahájením platnosti, jakož i včasnou registraci mýtného produktu na začátku platnosti.

(2) U vybraného produktu je ochrana před zrušením zahrnuta vždy. V tomto případě je součástí Ochrany při odstoupení od smlouvy bezplatné odstoupení od smlouvy až do konce platnosti vybraného mýtného produktu, pokud nebyl mýtný produkt využit. Zahrnuta je také změna SPZ a změna doby platnosti do 30 minut před začátkem platnosti a včasná registrace mýtného produktu na začátku platnosti. Všechny informace týkající se "Ochrany při odstoupení od smlouvy" jsou zákazníkovi poskytnuty v sekci "www.digitale-vignette-online.cz/cancellation-protection-information".

 

11. Upomínkový e-mail ke konci platnosti

Zákazníkovi, který úspěšně zaregistroval mýtný produkt, bude krátce před koncem platnosti a přibližně 1 rok po začátku platnosti registrovaného mýtného produktu zaslán e-mail s připomenutím. V rámci tohoto e-mailu je zákazník informován o tom, že si v té době může jako stávající zákazník zaregistrovat nový produkt mýtného. Souhlasem s Všeobecnými obchodními podmínkami zákazník výslovně souhlasí se zasíláním obou upomínacích e-mailů. S zasíláním upomínacích e-mailů může zákazník během procesu objednávání a kdykoli nesouhlasit.

 

12. Plánovač tras

(1) Dodavatel služeb nabízí zákazníkovi ve svém internetovém obchodě možnost využít plánovač přeshraničních tras, aby s minimálním úsilím zjistil, které mýtné produkty jsou v jednotlivých zemích potřeba. Při plánování trasy se v současné době počítá s následujícími zeměmi (ke dni 03.05.2024): Rakousko, Česká republika, Slovinsko, Rumunsko, Maďarsko a Švýcarsko.

(2) Za výsledky plánovače tras se neručí.

(3) Je odpovědností zákazníka, aby se před jízdou po zpoplatněné silnici informoval o požadovaných mýtných produktech a zakoupil je. Zejména poskytovatel služby nemůže nést odpovědnost za to, že zákazník, i z důvodu případně nesprávných výsledků plánovače trasy, pojede po zpoplatněných silnicích bez příslušného mýtného produktu a následně obdrží pokutu. Objednatel je povinen sledovat příslušné značení na silnicích a koupit si příslušný mýtný produkt, pokud jsou uvedeny údaje o povinnosti platit mýtné, a to i v případě, že plánovač trasy pro projetou trasu mýtný produkt neoznačil.

 

13. Automatická přeregistrace ročních dálničních známek

(1) U celoročních dálničních známek má zákazník možnost automatické přeregistrace po uplynutí platnosti vybraného produktu v procesu objednávání. Nechce-li zákazník automatickou přeregistraci, musí kliknout na předvolené zaškrtávací políčko, aby již nebylo zaškrtnuto. V tomto případě nebude produkt automaticky prodloužen.

(2) Pro zákazníka je poskytnuta sleva na servisní poplatek platný v okamžiku přeregistrace, jak je uvedeno v procesu objednávání. Ceny za roční dálniční známku nejsou stanoveny poskytovatelem služeb a mohou se lišit od cen platných v době uzavření automatické přeregistrace.

(3) Zákazník zvolením automatické přeregistrace a dokončením objednávky vyjadřuje souhlas s odepsáním případně změněné celkové ceny, která se skládá z poplatku za službu a poplatku za roční dálniční známku. Dodavatel služeb vytvoří novou objednávku do 30 dnů před začátkem platnosti obnoveného produktu mýtného a strhne zákazníkovi případně změněnou cenu produktu. Zákazníkovi bude na jím uvedenou e-mailovou adresu zasláno e-mailové oznámení o vytvoření objednávky, ve kterém bude zákazník rovněž informován o případně změněné celkové ceně.

(4) Závěrečná registrace se obvykle provádí před začátkem platnosti obnoveného mýtného produktu. Přesná doba konečné registrace je na rozhodnutí poskytovatele služeb. Potvrzení o registraci obdrží zákazník e-mailem jako doklad o provedené přeregistraci. Od tohoto okamžiku je zákazník držitelem obnoveného mýtného produktu. Neobdrží-li zákazník potvrzení o registraci, je povinen kontaktovat zákaznickou podporu. Před provedením přeregistrace má zákazník ještě možnost vyměnit si registrační značky.

(5) Při této automatické obnově probíhá registrace bez potvrzení o obnovení registračních značek. Klient má možnost kdykoli před vytvořením nové objednávky (nejdříve 30 dní před začátkem platnosti obnoveného mýtného produktu) tlačítkem "Zrušit předplatné" zrušit automatickou obnovu svého mýtného produktu v přehledu objednávek.

(6) Možnost zrušení nové objednávky je zákazníkovi poskytnuta do 14 dnů od oznámení o vytvoření nové objednávky e-mailem, pokud se změnila celková cena oproti předchozímu roku. Nezměnila-li se celková cena, storno po vytvoření nové objednávky (nejdříve 30 dní před začátkem platnosti obnoveného mýtného produktu) již není možné. Po přijetí potvrzení o registraci již nelze objednávku zrušit.

(7) Pokud dojde ke zvýšení cen mýtných produktů ze strany Emitenta, je poskytovatel služeb oprávněn i po vytvoření nové objednávky následně požadovat částku, o kterou se mýtný produkt zvýšil. Jestliže zákazník v tomto případě neprovede dodatečnou platbu, nárok na přeregistraci registračních značek mu nevzniká.

 

14. Závěrečná ustanovení

(1) Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo vyšetřovat podezření na podvod nebo podvodné získání služeb a trestně je stíhat. Dále si poskytovatel služeb vyhrazuje právo podniknout občanskoprávní kroky, například vymáhání původně poskytnuté náhrady hodnoty. Dále je poskytovatel služeb v těchto případech oprávněn vyloučit zákazníka z budoucího poskytování služeb.

(2) Dodavatel služeb není povinen účastnit se procesu řešení sporů a není ani ochoten tak učinit. Je však ze zákona povinen upozornit na příslušnou rozhodčí komisi pro rozhodování spotřebitelů:

Všeobecné spotřebitelské rozhodčí komisi Centra pro rozhodčí řízení e.V., Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, Tel: 07851 / 795 79 40, Fax: 07851 / 795 79 41, E-mail: mail@verbraucher-schlichter.de, Webové stránky: https://www.verbraucher-schlichter.de/start.

Na internetové adrese www.ec.europa.eu/consumers/odr poskytuje Evropská komise rovněž platformu pro mimosoudní řešení sporů on-line (platforma ODR).

(3) Na smluvní vztah mezi zákazníkem a poskytovatelem služeb se vztahuje výhradně německé právo. Uplatnění Úmluvy OSN o prodeji zboží a kolizních ustanovení mezinárodního práva soukromého je vyloučeno. Přitom nejsou dotčena závazná ustanovení o ochraně spotřebitele v zemi, ve které má zákazník jako spotřebitel bydliště nebo obvyklý pobyt.

(4) Pro všechny nároky vyplývající ze smluvního vztahu mezi zákazníkem a poskytovatelem služeb je místně příslušné sídlo poskytovatele služeb. Odlišné je to v případě, že zákazník je spotřebitelem. V tom případě je místem příslušnosti bydliště zákazníka. I pokud jde o spotřebitele, může být místem příslušnosti výjimečně sídlo poskytovatele služeb, pokud zákazník nemá obecnou příslušnost v Německu, pokud po uzavření smlouvy zákazník přemístil místo svého bydliště nebo obvyklého pobytu ze země nebo pokud bydliště nebo obvyklé místo zákazníkova pobytu není v době podání žaloby známo.

(5) V důsledku částečné neplatnosti výše uvedených všeobecných obchodních podmínek se nadále použije uzavřená smlouva mezi zákazníkem a poskytovatelem služeb a zbývající všeobecné obchodní podmínky. Neúčinné ustanovení pak budou odpovídajícím způsobem nahrazeno zákonnými ustanoveními, která se obsahem nejvíce blíží původním pravidlům. To se vztahuje i na případné nevyřešené smluvní aspekty.

 

Datum: 27.01.2025